Hírek : Svéd Rally: Marcus Grönholm győzött |
Svéd Rally: Marcus Grönholm győzött
2006.02.14. 19:30
A Monte-Carlo Rali után ismét Marcus Grönholm győzedelmeskedett, ezúttal a Svéd ralin. Ez volt a
Svéd Rally: Marcus Grönholm győzött
A Monte-Carlo Rali után ismét Marcus Grönholm győzedelmeskedett, ezúttal a Svéd ralin. Ez volt a finn pilóta negyedik skandináv győzelme, s ezt még szebbé teszi az a tény, hogy mindez a 38. születésnapján történt.
Csakúgy, mint a Monte-Carlo Ralin, ismét Marcus Grönholm és Sébastien Loeb között dőlt el az első hely sorsa. Grönholm végig vezetett, Loeb meg kitartóan üldözte. A versenyt végül az döntötte el, hogy a francia pilóta két hibát is vétett a Kronos Racing csapat első svédországi raliján, miközben a finn hatalmas helyi tapasztalatát és gyári autóját kihasználva hajtott. Loeb az első napon még tíz másodperc büntetést is kapott, mert későn ért a rajthoz, miután az etapon felnyílt a Xsara motorházteteje. Ám Grönholm sem volt hibátlan, hiszen majdnem eldobta győzelmét a vasárnapi első szakaszon, mikor az első kanyart túl szélesen vette be és nagy korrigálással tudta csak autóját visszavinni az útra. Vasárnap délelőtt nem működött a Ford kormányváltója sem, ami kissé lelassította a pilótát. "Nem is történhetett volna jobban. Ez egy igazán jó indulás az idei raliszezonban számunkra"- nyilatkozta a Ford pilóta. Talán az idei szezon foghíjas gyári mezőnyének eredménye, hogy a korábban Peugeot-nál versenyző és az elmúlt években kevésbé eredményes pilóta az eddigi két futamot megnyerte. Loeb csalódottan vette tudomásul, hogy ismét a második hellyel kell beérnie, de nagy tisztelettel beszélt vetélytársáról: "Szerettem volna megszerezni a győzelmet, de nem tudtunk Marcus nyomába érni. Mindenfajta abroncsot és szegecset kipróbáltunk ennek érdekében, de nem tudtuk Marcus-szal felvenni a versenyt." Izgalmas volt az első helyért folyó csata, de az igazán kiélezett harc a harmadik helyért folyt. A két privát Mitsubishis, Daniel Carlsson és Gigi Galli késhegyre menő csatát vívott. 18 szakasz után 0,2 másodperc volt a különbség közöttük. Végül Carlsson örülhetetett, megszerezve pályafutása első dobogós eredményét. Őket az 1994-es Svéd Rali-győztes Thomas Radström (5.), Kosti Katajamaki (6.), Xavier Pons (7.), Henning Solberg (8.), Jimmy Joge (9.) és Chris Atkinson követi a tizedik helyen. Kosti Katajamaki tavaly még a juniorok között autózott és ez élete első svéd futama, így a pontszerző hely kitűnőnek mondható. Henning Solberg is örülhet, aki a második nap még fel is borult a Peugeot-val, de olyan sokan estek ki később, hogy ő is pontot mentett. Csapattársa, Manfred Stohl ennél rosszabbul járt, ő annyira összetörte az autót, hogy nem is tudta folytatni. A Subaru elfelejtheti ezt a versenyt is, így ez idáig igencsak alulmaradt a másik gyári csapattal, a Forddal szemben. Élpilótájuk, Petter Solberg már az első gyorsasági szakaszon elvesztette a versenyt, miután eltört az Impreza egyik féltengelye, így két szakaszt kétkerék-hajtással teljesített a norvég. Később a váltó többször megadta magát, végül az utolsó napon autója a 18. gyorsasági szakaszon leállt. Miután az indítómotor meghibásodott, nem tudott elindulni az előírt 20 másodperces időtartam alatt. Bár Solberg végül célba ért, később kizárták. A következő világbajnoki ralira egy hónapot kell várnunk, hiszen 2006. március 3-5. között kerül megrendezésre a Mexikó Rali. A tavalyi és a tavalyelőtti évhez hasonlóan ez lesz a szezon harmadik, s egyben első murvás ralija. 2004-ben a Ford szerzett itt kettős győzelmet, míg 2005-ben az idén még eredménytelen Petter Solberg nyert a Subaruval. 2006-os Svéd Rali végeredménye: 1. M. Grönholm Ford Focus WRC 3:09:01,9 2. S. Loeb Citroën Xsara WRC +30,9 3. D. Carlsson Mitsubishi Lancer WRC +2:56,8 4. G. Galli Mitsubishi Lancer WRC +3:03,8 5. T. Radström Subaru Impreza WRC +5:53,3 6. K. Katajamaki Ford Focus WRC +7:34,8 7. X. Pons Citroën Xsara WRC +8:35,6 8. H. Solberg Peugeot 307WRC +9:01,5 9. J. Andersson Peugeot 206WRC +9:17,2 10. C. Atkinson Subaru Impreza WRC +9:43,0 A világbajnokság állása a Svéd Rali után: Pilóták: 1. M. Grönholm 20 pont 2. S. Loeb 16 pont 3. T. Gardemeister 6 pont D. Carlsson 6 pont 5. M. Stohl 5 pont G. Galli 5 pont 7. S. Sarrazin 4 pont T. Radström 4 pont 9. C. Atkinson 3 pont K. Katajamaki 3 pont Konstruktőrök 1. Ford 26 pont 2. Kronos Citroën 24 pont 3. OMV Peugeot Norway 10 pont 4. Subaru 8 pont 5. Stobart VK M-SP. 7 pont 6. Red Bull Skoda 3 pont
|