Hírek : HÓ ÉS JÉG VÁRHATÓ A HÉTVÉGÉN |
HÓ ÉS JÉG VÁRHATÓ A HÉTVÉGÉN
2006.02.03. 20:02
Monte-Carlo után egy hidegebb tájra látogat el a világbajnoki ralimezőny. Fogcsikorgató időben, jeges terepen mérkőznek meg egymással a csapatok a hétvégi Svéd Ralin.
|
Monte-Carlo után egy hidegebb tájra látogat el a világbajnoki ralimezőny. Fogcsikorgató időben, jeges terepen mérkőznek meg egymással a csapatok a hétvégi Svéd Ralin. |
|
Két éve Sebastien Loeb megtörte a skandináv hegemóniát Henning Solberg tavaly Focus-szal indult, idén a Peugeot-val már dobogóra is esélyes A hideg ellenére fantasztikus hangulat van a pályák mellett |
|
Svédország az északiak felségterülete, sokáig más versenyzők, az élmezőnybe sem kerültek. A svéd Stig Blomqvist a 70-es és 80-as évek emblematikus figurája tartja a rekordot hét győzelemmel. Korábban Carlos Sainz került közel a győzelemhez, az első nem skandináv sikert 2004-ben Sebastien Loeb szerezte meg.
A Monte-Carlo rali győztese, a Ford színeiben versenyző Marcus Grönholm 38. születésnapját szeretné győzelemmel ünnepelni Svédországban, s ezzel négyre növelni svédországi győzelmeinek számát. Azt azonban elismerte a finn pilóta, hogy nem lesz könnyű dolga, s már a szezonnyitó ralin is nehezebb helyzetben lett volna a győzelemért folyó küzdelemben, ha Sebastien Loeb nem csúszik ki az útról.
Nagy kihívással néz szembe a Kronos Citroën, hiszen a Svéd ralin még soha nem versenyzett, ráadásul ezúttal három autót állít csatasorba. A világbajnok Sébastien Loeb mellett Xavier Pons és a Junior WRC címvédő bajnok, Dani Sordo kap lehetőséget a bizonyításra. "A Mexikó és a Japán rali teljesen új lesz számunkra. Ez része az idei kihívásnak. Ami Svédországot illeti, néhány új dolgot fogunk felfedezni, főleg mivel ez a verseny a maga nemében is különleges." – nyilatkozta a csapatvezető Marc Van Dalen.
A Ford mellett másik gyári csapatként induló Subaru is nagy tervekkel vág neki a hétvégi ralinak. Petter Solberg szeretné megismételni tavalyi győzelmét és ebben a Subaru gumipartnere, a Pirelli is segítségére lesz egy új szegecselési technika bevezetésével. Solberg mellett ezúttal Chris Atkinson lesz, aki a 2006-os autóval vág neki a versenynek.
A Peugeot Norway számára a Svéd rali számít hazai versenynek. Manfred Stohl négy évvel ezelőtt vett részt a versenyen, s akkor a legelején kiesett. Így most biztosan nagyon óvatosan kezd, ám Henning Solbergnek ez szintén hazai pálya. A Red Bull Skodánál Andreas Aigner mellett ezúttal Matthias Ekström lesz a második számú pilóta, pont úgy, mint tavaly a gyári Skoda színeiben. A mezőnyben ott lesz a Stobart Motorsport is, akik három autót neveztek, de Gigi Galli is rajthoz áll.
A Svédországban itt általános -40°C fokos hőmérséklet nagyon komoly előkészületeket kíván meg a csapatoktól. Ezen a skandináv ralin a gyorsasági szakaszok nagyon gyorsak és látványosak. Ilyen körülmények között soha nem kérdés, hogy milyen abroncsot válasszanak a csapatok: a szegecses papucsok jól megfogják az autókat a jégen és elég tapadást adnak ahhoz, hogy gyorsan tudjanak haladni. Az átlagtempó 115 km/óra körül lesz a gyorsasági szakaszokon.
Ezúttal is Svédország közepén lesz a rali központja, Karlstadt városában, Varmland és Dalarna tartományban. A versenyt már régebben egy kicsit északabbra helyezték (ahol biztosan van hó) a globális felmelegedés miatt. A rali 1447,76 km hosszú, 19 gyorsasági szakasszal, amelyek összesen 349,02 kilométert tesznek ki.
Az elmúlt évek győztesei:
2005 P Solberg Subaru Impreza WRC 2004 S Loeb Citroën Xsara WRC 2003 M Gronholm Peugeot 206 WRC 2002 M Gronholm Peugeot 206 WRC 2001 H Rovanpera Peugeot 206 WRC 2000 M Gronholm Peugeot 206 WRC 1999 T Makinen Mitsubishi Lancer 1998 T Makinen Mitsubishi Lancer 1997 K Eriksson Subaru Impreza WRC 1996 T Makinen Mitsubishi Lancer 1995 K Eriksson Mitsubishi Lancer 1994 T Radstrom Toyota Celica
|
|