| Hrek : Alkoholos Trb Golf |
Alkoholos Trb Golf
2006.01.27. 19:56
A Nemzetkzi Zld Ht alkalmbl a Volkswagen egy j, ketts feltlts (TSI) motoros Golf GT-n demonstrlta, hogy a mai, modern kzvetlen befecskendezses motorok is kpesek biozemanyaggal mkdni.
A Nemzetkzi Zld Hten lthat az a Golf GT, amelynek TSI motorja E10-es keverk-zemanyaggal s hagyomnyos benzinnel is tud mkdni. A kzvetlen befecskendezs TSI benzinmotor a turbfeltltt s a kompresszort kombinlja egymssal, s a Volkswagen ezzel kvnja demonstrlni, hogy a mai, modern erforrsok is kpesek az E10-es keverk-zemanyaggal mkdni.
A modern benzinmotoroknak az zemanyag minsgvel kapcsolatos elvrsai miatt a Volkswagen a hatlyos DIN EN 228 szabvny rtelmben a bioetanolt ETBE, vagyis etil-tetrabutilt formjban alkalmazza. Ez azt jelenti, hogy a benzinhez vagy 15 tmegszzalk ETBE-t, vagy t szzalk etanolt kevernek. Az EU bio-zemanyag elrsai 2010-re azonban a jelenlegi zemanyag-normk tovbbi bvtst rja el. Ehhez a benzin esetben nagyobb, mintegy 9 tmegszzalkos etanol alkalmazsra van szksg. A Volkswagen ppen ezrt aktvan tmogatja a jvbeni E-10-es zemanyagnorma elrshez megfelel zemanyagok kidolgozst.
Az Eurpa Parlament 2003/30/EG szm, a biozemanyagokrl szl rendelkezse 2010 vgig a benzines s a dzelmotorok hajtanyagban jelents, 5,75%-os rszesedt tz ki clul a biozemanyagoknak. Ez a cl a bioetanol s a biodzel (RME) felhasznlsval rhet el. A Volkswagen a tiszta biozemanyag alkalmazsval szemben a jelenlegi s a jvbeni normk meghatrozsnl a ma hasznlatos benzin, illetve dzel-zemanyagok etanollal trtn vegytst tmogatja.
A Volkswagen szmra az etanol-keverk zemanyag jelenti az konmiailag rtelmes megoldst arra, hogy 2010-ig Eurpa-szerte tmegesen s gyors temben terjedjen el a biozemanyag. Az sem elhanyagolhat szempont, hogy mindez a jelenlegi infrastruktra, azaz az zemanyag-tlt llomsok hlzatnak segtsgvel valsulhat meg.
|