2006. janur 27., pntek 8:29
Nem rtettem, mit keres az aut a listn, terepjrkrl volt sz, ez a nagy krumpli meg csak gy nz ki. s br a kls elviszi az egsz autt, terepen mg magt sem tudja, nemhogy a benne lket.

Gulbaba
Mostanban a klsejre mg djat is kapott, gy emlegettk, hogy a vilg legszebb autja, pedig mondom: csak egy nagy krumpli. Nagy s drga, meg csilli-villi, meg villants ficsrverda. Valamirt ezek jutottak eszembe a gyllkd pillantsok kereszttzben, amikor a vrosban autztam vele nhny napig.
Mert nztek m mindenhol, a feltnsggel nincs baj. Mindenki szrevesz egy nagy krumplit az utcn, de terepen mr kevesebben. Nem azrt, mert ott jobb a mimikrije, hanem mert nem megy oda, pontosabban nem tud odamenni. Mert ez nem terepjr, nem is lltott ilyesmit senki. Mg a gyrt sem.
k is tudatban vannak, hogy nem a Murano a hagyomnyosan tiszteletremlt Nissan terepjr vrvonal tovbbvivje. Mg a divatos SUV kategriba sem mertk berakni. Inkbb kitalltak neki egy jat, gy neveztk el, crossover. A Murano ennek a kategrinak legrosszabb esetben is csak a msodik helyezttje lehet (vagy az els, ugye), mivel rajta kvl csak a Mitsubishi Outlandert ismerjk ami crossover.

Nem ide szletett
Inkbb lljunk r a krdsre, mit rezhet, aki valamirt rsznja azt a 14 s fl milli forintot - amennyibe most a Murano kerl -, amirt csak az aut s a brlsek sznt vlaszthatja meg. Mert motorbl csak a 3,5 literes V6-os benzines van hozz, s vltbl is csak a CVT. De ez nem baj, legalbb knnyebb a vlaszts.
Radsul sem a motorral, sem a beltrrel nincs gond. A mszerfal kiss ingerszegny ugyan - a csak fel-le llthat kormny mgtt a narancssrga fny mszercsoport tbb mint hasonlt a 350Z mszereire -, de a kzpkonzol kirlya, a navigcis kperny mindent visz. Magyarorszg-trkp hjn semmi rtelme bekapcsolni, csak egy piros nyl lthat a nagy fehr semmiben.

Szgletesen kerek akrhova nzek
Kikapcsolva viszont nincs idt mutat rnk sem, ami hinyzik, mint cukrosnak az inzulin, hiszen mr minden autban van, s nagyon megszoktam. Van viszont nagy fekete kperny, joystickkal meg sok gombbal. Egy ht alatt egyszer sem nyltam hozzjuk.

rintetlen terlet
A fekete kperny csak tolatskor lnkl fel, ilyenkor a hts rendszmtbla feletti kamercska kpt mutatja, s sznes vonalakkal segti a parkolst. A kzpkonzol alja nmileg befejezetlennek tnik. Lg a semmiben. A funkcionalitsra nem panaszkodom, csak a kinzetre. Lehet, hogy szvroham lte meg a rajzolt, amikor ezt a rszt tervezte.
A pedlok tvolsga motorosan llthat az ls bal oldaln tallhat gombbal. Akrki akrmit mond, biztos vagyok benne, hogy ezt vagy a leend ni tulajdonosok, vagy a hatalmas bengk rdekben ksztettk.

Ez azrt szp, nem?
Alacsony hlgyek kzelebb tudjk hzni magukhoz a pedlsort, tlmretes Indin bartomnak pp ellenkezleg, teljesen be kellett nyomnia, hogy mg az ls leghts pozcijbl se tkzzenek behajltott lbai a kormnyba. A pedlokat betolva viszont rtallt lete msodik olyan autjra, amiben elfr. Az eddigi egyetlen a sajt Buggyja volt, az is csak azrt, mert r kszlt. Pedig megprblt belni a Grand Cheerokeba is.

Bal 3, sima jobb, sima bal, bal3, cl
A fokozatvlaszt kar - magyarul vlt - eltt van a ngykerk-hajtst ki-be kapcsol elektronika gombja. ll helyzetben vagy nagyon lass menet kzben tudjuk belni, hogy ne csak ell kaparjanak a kerekek, hanem htra is jusson a 246 lerbl. Erre vrosban szinte sosincs szksg. Annyira kellemes a magas lspozcibl terelni, mg viszonylag nagy sebessggel is, hogy mg kanyarban se vesszk szre, hogy nem szemlyautban lnk.
Nincs puha billegs, de a kemny rzs sem rezhet, gy lehetetlen eldnteni, a futmvet sportosra vagy komfortosra hangoltk. Lehet, hogy pont crossoveresre van hangolva, s ezrt tnik ismeretlennek. Hban, esben, srban viszont rdemes aktivlni a 4WD-t, nem bnjuk meg.