Valszinleg a vilg legjobb autja 2.cikk
2006.02.15. 15:44
Lassan vagy gyorsan is tudnak
 Lassan vagy gyorsan is tudnak masszrozni az lsek  Nem kell az utat nzni, az S 500-as magtl fkez s gyorst  Konkurenseinl biztosan jobb
Ez nem az a 5,4 msodperces gyorsts, amit egy Porschben rezni. Mindig ber az elektronika. Szinte brmit megtehetnk, padlgzzal gyorsthatunk ki a kanyarokbl, az ESPElectronic Stability Program, magyarul elektronikus stabilizl program. Feladata az, hogy vmenetben korriglja a jrm alul- vagy tlkormnyozott viselkedst. Ennek rdekben a vezet kzbeavatkozsa nlkl egyes fkeket mkdsbe hoz, ha pldul egy jobb kanyarban az aut orra kifel sodrdik, akkor a jobb els s a bal hts kereket fkezi. Ennek hatsra olyan nyomatk jn ltre, amely visszatrti a jrmvet a kormnnyal kijellt vre. Ha a stabilitsveszts fkezs kzben jn ltre, akkor a fkerk cskkentsvel, illetve nvelsvel ri el ugyanezt a hatst. A stabilizl rendszerek a blokkolsgtl kiptettsgt hasznljk ki: a kerkfordulatszm-rzkelk mellett azonban a kormnyelfordtst, a keresztgyorsulst, a szggyorsulst is szenzorok mrik, ami alapjn a szmtgp meghatrozza a vezet szndkt s a tnyleges vmeneti viselkedst, s ha a kett nem egyezik, akkor kzbeavatkozik. a leggonoszabb reakcikat is rutinszeren korriglja.
Nem szguldsra val egy luxusaut, de az S-osztlyban ez a fogalom is trtkeldik. Vrosi forgalomban a megengedett sebessg ktszeresvel haladva sem tnik gy, hogy brmilyen kihgst is elkvetnk, s a lgrugzsnak hla, a durva thibkat is szinte szrevtlenl szeli t. Kzben mgsem rezni gy, hogy egy hajt kell lass mozdulatokkal terelgetni. Trbeli kiterjedseit persze nem tudja letagadni, de az 5 mternl is hosszabb autt nem nehezebb tltni, mint egy Ford Focust.
Az lsek tkletes belltsa az S-osztlyban nem azrt lehetetlen, mert ne volna llthat valamely rsze, pp ellenkezleg. Az ls minden elkpzelhet rszt motorosan llthatjuk, a fejtmltl a lbtmasz dlsszgig. Ha akarjuk, kanyarban ellen tart, ha akarjuk, masszroz, ft s ht.
Lt a sttben, magtl megy
Egy ilyen borzasztan drga aut nem engedheti meg magnak, hogy egy tcsillagos Renault Laguna ugyanolyan biztonsgos legyen. Valami pluszt kell tudnia az autnak, amivel a kzel 30 millis r megindokolhat. s az S-osztly ezt is tudja: a Night Vison jjel is lt, a Distronic Plus pedig magtl fkez.
Felkapcsolt fnyszr mellett nagyjbl 150 mterre lt el jszaka az infrakamera, mely egyszeren a mszerfalra vetti a kpt. A gyansan kzeled szembejvk s sttben megbv akadlyok pillantok alatt szlelhetv vlnak. A kamera egyetlen baja, hogy elvonja a figyelmet a vezetstl. A kt dimenzis kpen keresztl nem az igazi a vezets, ahhoz pedig messze van a monitor, hogy egyszerre nzzk az utat s az jjellt kpt.
Ennl jval egyszerbb s nagyobb biztonsgot nyjt a tvolsgtart tempomat, ami 0-200 km/rs sebessg kztt kpes rendletlenl kvetni az elttnk haladt. Ilyen korbban is volt, m az j S-osztlyban tallhat rendszer rdekessge, hogy akr llra is fkez, amit a konkurens mrkk egyelre nem tudnak. Szrrelis jelenet, ahogy az aut magtl elindul s lelasst a sorral. A Distronic Plus zsenilis tallmny a nmet autplykon, m idehaza a rendszer ltal engedlyezett biztonsgos kvetsi tvolsg szinten mindenkit arra sztnz, hogy bepoftlankodjon autnk el.
A hts sorbl
Htul rezhetjk igazn rnak magunkat. Az elektromos rolk segtsgvel gombnyomsra pillanatok alatt elrejthetjk magunkat a kvncsi szemek ell, a lbtr nagysga pedig egy tncteremmel vetekszik.
Vaskos bankktegrt cserbe az lsek ugyanazt az lltsi lehetsget nyjtjk, mint ell, itt a kzps knyktmaszba rejtettk el a gombokat. Sminkelhetnk a plafonbl kihajthat piperetkrben, vagy vlaszthat intenzitssal masszroztathatjuk magunkat, st a szrakoztat elektronika is irnythat innen.
Valsznleg a vilg legjobb autja
A hetes BMW-nl vagy az Audi A8-asnl jelen pillanatban biztosan jobb az j S-osztly. Azonban olyan sok aut van mg a vilgon, amihez nem volt szerencsnk, ezrt "csak" ennyit mondhatunk az j S 500-asrl: ez valsznleg a vilg legjobb autja!
|