Teszt : TESZT:BMW 3251 TOURING |
TESZT:BMW 3251 TOURING
2006.02.15. 16:04
Elfordul, hogy egy aut a sokszor eltkozott hipermodern elektronikus ketyerk egyikvel ad zsigeri rmt az embernek. A 3-as BMW-ben kivtelesen nem azrt tombolnak a bitek, hogy elvegyk a vezets rmt
|
Elfordul, hogy egy aut a sokszor eltkozott hipermodern elektronikus ketyerk egyikvel ad zsigeri rmt az embernek. A 3-as BMW-ben kivtelesen nem azrt tombolnak a bitek, hogy elvegyk a vezets rmt. |
|
 Bellem htul csak a tokm fr el knyelmesen  A motor beindtsval minden bajunk elmlik  Autplyn mintha vkuum menne a kocsi eltt, mindenki kisorol elle |
|
Itt egy pomps aut, amibl mgis hinyzik valami. Taln a hangulat? A 3-as belseje arra a 30 000 forintos dughzra emlkeztet, amit egy borszakzletben lttam a minap. Ez egy orvosi fmbl, teht titnium tvzetbl kszlt pazar eszkz volt, amely hibtlan, tarts s tgondolt, de hideg. Barti borozgats helyett yuppiepartikra val reprezentatv eszkz, szemben azzal a kicsit grbe s kopott nyelvel, amely a szvnkhz ntt s amelyhez lmnyek kapcsoldnak.
Lazasgnak valsznleg azrt nincs nyoma, mert a BMW gyfelek nem ezt vrjk el. Azt viszont igen, hogy eggy vlhassanak az autval s az lshelyzetet tnyleg oktatni lehetne. Bell a technoid hangulatban minden men s nagyplys, csak az vmagassg-llts nem mkdik jl. Az ugyanis nincs. Tegyk flre azt, hogy egy flmillis F Astrban benne van. Azrt slyos gond, mert egyfajta vmagassg nem mindenkinek j egyformn. Ezt a biztonsg kedvrt nmetl is belekrtljk az terbe: Gurthhenverstellung bitte! Ha mr elsre kimaradt, legalbb a modellfrisststl.
Amitl a 3-asban a kitn lseken s az tgondolt kezelhetsgen tl tnyleg elll a szavunk, az a futm s a kormnyzs. Minden rezdlsnket rzi s kveti az aut, ttartsban a sportkocsikkal, knyelemben a fels kategrival felvve a versenyt. Nha a kssel-villval nehezebb bnni, mint ezzel a komoly nagy autval. Lenygz az a knnyedsg, ahogy a 325i mozgatni engedi magt, az aktv kormnyzs felrt rdemes kitermelni valahogy, mindegy, hogy a tzsdn vagy jszakai vagonkirakssal.
Ha belemlyesztjk a gzpedlt a sznyegbe, a 325i Touring 240-re gyorsul, de nem ettl igazi motorkltemny a legkisebb hathengeres. Fordulaton annyira l s gy szl, hogy ezt a benzinest n egyedl a hangja miatt is megvennm, ha tizenmillikat klthetnk egyetlen autra. |  Mint a versenyautkban: a kart elretolva visszafel vlt az automata  Men s szigor a bels formaterv  Vrosban 14, egybknt 10-11 litert fogyasztott a 325i
A 2,5 literes motor pont annyit tud, amit knyelmesnek s biztonsgosnak rznk, nincs benne annyi er, hogy msodperceken bell veszlybe sodorja az embert. Ahhoz elg, hogy ellpjnk a forgalomtl, s a 325i aszfalton is elmegy vele keresztbe, mikor arra vgyunk. A tesztaut automata vltjbl nem hinyzik a kzi kapcsols, de akkor is jl jrunk, ha az elektronikus vezrls vlogat a hat sebessg kztt. Finoman vlt s gyorsan feltallja magt.
Autplyn kevesen tartjk fel a BMW-ket. Pont emiatt a 316i-ben knos helyzetek rhetik az embert, ha egy sima dzel Mondeo rutinbl kisorol elle, s hegynek fel mr csak brja a 160-at. A 218 lers hathengeressel nem kerlnk abba a csfos helyzetbe, hogy az aut tnyleges teljestmnye nem azt hozza, amit a kls s a mrkajelzs gr.
Hban, de fleg jgen oda a BMW pilta flnye. Ilyenkor, ha vannak, zsfoljuk be a hsos utasokat az egszen tgas csomagtartba s ki se engedjk ket, amg clba nem rnk. Rossz esetben hegynek fel a teljestmnyt egyre lejjebb csavarja a kiprgsgtl s az aut elbb-utbb megll. Ha kikapcsoljuk a DSC-t, az aut akkor is megll, csak ezt nagyobb kzdelem elzi meg. Pedig a gyr tnyleg mindent megtesz, van pldul egy szerk, hogy nagyobb kerkkiprgssel is prblkozhassunk. m aki eljegesedett hegyi utakon vergdik haza, csak xDrive sszkerk-hajtssal vegyen BMW-t, Jaguart, Lexust s Mercedest, esetleg vlasszon ms tvonalat hazafel.
Piacgazdasgi felllsban az a normlis, ha egy termkrt annyit krnek, amennyit hajland megadni a piac. A 3-as BMW-nl nem az rral van a baj, hanem a felszereltsgi politikval. A 325i-hez a gyr manyag kormnyt ad, a ngyhengeres modelleken szriban nem fnyezik a kilincset s alapron nincs hozzjuk kdlmpa. A tetsn az sszes 3-as kombin kln pnzbe kerl. Felras extrkkal simn tlphetnk a luxuskategria mess vilgba, nmkden nyl ajtkkal, kanyarba bevilgt xenon fnyszrval s ezernyi mssal. A 3-asba a kommersz tempomaton kvl gyorst-lasst tvolsgtart radart is vehetnk, ha megunjuk az odafigyelst a vezetsre. De ez a lehetsg inkbb elmleti: egy hathengeres BMW-ben jottnyit sem engednnk t vezets lmnybl a robotpiltnak.
Mszaki adatok - BMW 325i Touring aut. |
 |
MOTORADATOK |
 |
Lkettrfogat (ccm) |
2497 |
 |
Furat x lket (mm) |
78,8x82 |
 |
Hengerek / szelepek szma |
S6/24 |
 |
Max. teljestmny (kW[LE]/ford.) |
160 (218)/6500 |
 |
Max. nyomatk (Nm/ford.) |
250/2750-4250 |
 |
MENETTELJESTMNYEK |
Gyorsuls (s, 0-100 km/h) |
7,9 |
 |
Vgsebessg (km/h) |
240 |
 |
FOGYASZTS |
Vros (l/100 km) |
13,2 |
 |
Lakott terleten kvl (l/100 km) |
6,9 |
 |
Vegyes (l/100 km) |
9,2 |
 |
CO2 kibocsts (g/km) |
222 |
 |
MRETEK |
Hosszsg/szlessg/magassg (mm) |
4520/1817/1418 |
 |
Tengelytv (mm) |
2760 |
 |
Csomagtr (liter) |
460-1385 |
 |
Menetksz tmeg/terhelhetsg (kg) |
1575/540 |
 |
zemanyagtank kapacits (liter) |
63 |
 |
Gumimret |
205/55 R16 |
 |
R, KLTSGEK |
Alapr (forint) |
10 751 000 (aut. vltval) |
 |
Konkurensek (forint) |
Audi A4 Avant 2.0 TFSI aut. 10 362 000 |
|
Mercedes-Benz C 280 T aut. 11 607 200 |
|
Saab 93 Combi Vector 2.0 TS aut. 10 887 500 |
 |
Tesztelt aut ra (forint) |
14 518 700 |
 |
A szriafelszereltsg fontosabb ttelei |
Els, oldal s fggnylgzsk, ABS, menetstabilizl elektronika, kdfnyszr, 16 colos knnyfm kerktrcsk defekttr gumiabroncsokkal, kln nyithat hts szlvd, motorosan llthat, fthet kls tkr, automata klmaberendezs, motoros ablakemel ell-htul, kzponti zr tvirnytval, fedlzeti szmtgp, CD-s rdi 6 hangszrval |
 |
RTKELS |
a vezess.hu vlemnye |
Elg drga s nagyon j aut a 325i kombi, mint a BMW-k ltalban. Ezt az autt nem kell Sport tpusjelzssel tuprozni a marketingeseknek, mert 3-ast Touringknt is rm vezetni. |
 |
Pontszm (max. 10) |
8,0 pont |
|