Teszt : TESZT:RENAULT MGANE 2,0T |
TESZT:RENAULT MGANE 2,0T
2006.02.15. 16:08
A ktliteres turbmotorral a francik dvskje inkbb gyors utazaut, mintsem mindenkit alz utcai harcos. A Mgane ezen verzija nem a sportossgrl, hanem a biztonsgosan uralhat errl szl.
|
A ktliteres turbmotorral a francik dvskje inkbb gyors utazaut, mintsem mindenkit alz utcai harcos. A Mgane ezen verzija nem a sportossgrl, hanem a biztonsgosan uralhat errl szl. |
|
 5,2 milli forintrt nem drga a turbs Mgane  Htul kevs a hely, de a rekeszek szmban kiemelked a Mgane  A biztonsgnak az er is rsze, amit a motor nyjt |
|
A Renault Mgane 2002-es bemutatsakor a mersz formajegyekrl s a kategria legbiztonsgosabbja cmrl harsogott a sajt. Az azta eltelt nhny vben a kocsi vitatott fara szinte teljesen megszokott vlt, hiszen sikeres modellknt rengeteg Mgane rja az utakat. Ami a biztonsgot illeti, lassacskn a tbbi gyrt is kezdi utolrni a francikat, mivel egyre tbb kategriatrs hdtja el a legjobb minstst.
tlagos helyknlat
Az utastrben is rzdik, hogy a Mgane mr nem a legifjabb modell, a helyknlat tekintetben a konkurensek az elmlt vekben jcskn beleerstettek. Ell mg minden rendben van, az lsek knyelmesek, a vllszlessg is bven elegend, m htul mr nem ilyen j a helyzet. Itt a trdek mr csak szksen frnek el, de a fejtr a merszen szabott karosszria miatt mg gy is elegend. A ltvnyos farkialakts krvallottja a csomagtr, ami 330 litervel a kategria gyengbbjei kz tartozik.
Ezt nmikpp ellenslyozza az utastrben tallhat tbb, mint negyvenliternyi rakodrekesz. A rekeszek szmban mg mindig kiemelked a Mgane, mert szinte minden elkpzelhet helyre tettek zsebet. A mretes kesztytartn kvl a trkpzsebek is elnyelnek brmit, st pohrtartt is kialaktottak bennk. Az ajtkon lv knyklk alatti rekeszek tovbbi kedvez lehetsget nyjtanak aprbb trgyak elhelyezsre.
Kedlyes bels
A beltr kialaktsa nagyon kedlyes s elegns. A Privilege felszereltsgben az lseket br-szvet kombinci bortja, ami nem csak szp, de knyelmes is. A sznvlaszts telitallat, a vilgos tnusnak ksznheten az aut belseje sokkal vidmabb. A szvet s br nagyon kellemes tapints, m a manyagok csak kzepes minsgek. A beltr kialaktsa mr nhny vvel ezeltt sem volt forradalmi, ami mostanra gyakorlatilag unalmass vlt. Egyetlen egyedi megolds benne a replgpek gzkarjra emlkeztet kzifk, ami inkbb rdekes, mintsem praktikus.
A kulcs nlkli indtst megvalst krtyarendszer tovbbra is zsenilis, nem kell bbeldnnk a tvirnytval. Ha a krtya a zsebnkben van, knnyedn nyithatjuk az ajtkat, s gombnyomsra indul a motor is. |
 163 ler bven elg a temps haladshoz  J megolds a flbr lskrpit, ami szriban jr  Pontatlan a jl tttelezett, hatfokozat vlt | |
Visszafogott turb
A nlunk jrt Mgane rdekessge a motorja, hiszen az tajts modellbe egy ktliteres, alacsony tltnyoms turbmotort szereltek. A 163 ler s a 270 Nm-es maximlis nyomatk jl hangzik, m aki kegyetlen aszfaltszaggat dinamizmust vr, az csaldni fog. A kismret feltlt miatt ugyanis a motor karakterisztikja nem durva teljestmny-leadsra, hanem az egyenletes erkifejtsre hangolt. Nyoma sincs a klasszikus turblyuknak, a ktliteres egysg alapjrattl szinte az egsz fordulatszm tartomnyban jl hz; m gy a turbkra jellemz kirobban er is elmarad.
Persze azrt a 163 ler bven elg a temps haladshoz. A gyorsuls 100-ra a gyr szerint 8,3 msodperc, ezt a valsgban valamivel tbbnek rezzk; m az tny, hogy a motor tnyleg nagyon rugalmas. Ennek igazi hasznt nagyobb sebessgnl rezzk, komoly meglepetst okozhatunk az autplyn, mivel az aut 150 feletti sebessgnl is gyorsan s egyenletesen hz egszen 210 krli tempig; e fltt mr cskken a lendlet. A hatfokozat vlt jl illeszkedik a motor karakterisztikjhoz, m a kapcsolsa kiss pontatlan, gy nem igazn j partner a sportos gyors vltsokhoz.
A gyr adatai szerint ez a motor kevesebbet fogyaszt, mint a ktliteres 136 lovas szv benzines. m ez csak akkor igaz, ha vatosan bnunk a technikval s szp finoman kzlekednk, gy el lehet jrni vrosban 10-11 literrel. Ha az utols lert is kierszakoljuk a gpbl, ne csodlkozzunk, hogy a fogyaszts 15-16 literre is felmegy.
Kellemes utazaut
A Mgane futmve inkbb a knyelemre, mintsem a sportossgra hangolt, a felfggeszts j hatsfokkal vasalja ki az t egyenetlensgeket, csak a nagyobb ktyknl jn zavarba. A Mgane ezen verzija nem a sportossgrl, hanem a biztonsgosan uralhat errl szl. A francik dvskje inkbb a gyors knyelemes utazsra val, mintsem utcai versenyzsre.
Kinek ajnlhat?
A ktliteres Mgane csak a cscsot jelent Privilege felszereltsgben rendelhet. Ebben viszont szinte minden benne van a teljes kr biztonsgi csomagtl kezdve, az automata krtysrendszeren t, egszen a flbr-krpitozsig. Ez a motor 350 ezer forinttal drgbb, mint a turb nlkli ktezres. Ezrt a pnzrt tnyleg sokkal dinamikusabb autt kapunk, m a letaglz er tovbbra is megmarad a Mgane RS privilgiuma. gy a turbs verzi leginkbb azoknak ajnlhat, aki szeretik az tajts formjt s nyugodtan, de tempsan akarnak autzni. |
Mszaki adatok - Renault Mgane 2.0 T Privilege |
 |
MOTORADATOK |
 |
Lkettrfogat (ccm) |
1998 |
 |
Furat x lket (mm) |
82.7 x 93 |
 |
Hengerek / szelepek szma |
S4/16 |
 |
Max. teljestmny (kW[LE]/ford.) |
120 (163)/5000 |
 |
Max. nyomatk (Nm/ford.) |
270/3250 |
 |
MENETTELJESTMNYEK |
Gyorsuls (s, 0-100 km/h) |
8,3 |
 |
Vgsebessg (km/h) |
220 |
 |
FOGYASZTS |
Vros (l/100 km) |
10,6 |
 |
Lakott terleten kvl (l/100 km) |
6,0 |
 |
Vegyes (l/100 km) |
7,7 |
 |
CO2 kibocsts (g/km) |
184 |
 |
MRETEK |
Hosszsg/szlessg/magassg (mm) |
4209/1777/1457 |
 |
Tengelytv (mm) |
2625 |
 |
Csomagtr (liter) |
330/1190 |
 |
Menetksz tmeg/terhelhetsg (kg) |
1275/540 |
 |
zemanyagtank kapacits (liter) |
60 |
 |
Gumimret |
205/55 R16 |
 |
R, KLTSGEK |
Alapr (forint) |
5 235 000 |
 |
Konkurensek (forint) |
Opel Astra 2.0T Cosmo, 5 959 000 |
|
SEAT Leon 2.0 TFSI Stylance, 5 941 000 |
 |
Tesztelt aut ra (forint) |
|
 |
A szriafelszereltsg fontosabb ttelei |
ABS, els, oldal- s fggnylgzskok, kdfnyszr, automata klmaberendezs, 16 colos knnyfm kerktrcsa, motoros ablakemelk ell-htul, kzponti zr, br-szvet lskrpit, fedlzeti szmtgp, CD-s rdi 6 hangszrval |
 |
RTKELS |
a vezess.hu vlemnye |
A gazdag Privilege felszereltsg ellenre sem magas a turbs Mgane ra. Knyelmes aut, ers motorral, tlagon aluli trknlattal. |
 |
Pontszm (max. 10) |
7,5 pont | |
|
|