| Teszt : TESZT:SUBARU FORESTER XT 2.5T |
TESZT:SUBARU FORESTER XT 2.5T
2006.02.15. 16:11
Pr ve azt a gpezetet, ami gy gyorsult, raktnak hvtk s kutykat meg majmokat lttek fel vele holdutazsra. A Forester kibortan jl megy.
|
Pr ve azt a gpezetet, ami gy gyorsult, raktnak hvtk s kutykat meg majmokat lttek fel vele holdutazsra. A Forester kibortan jl megy. |
|
 A turbs Forester csnyn lerajtolja a meznyt  Ennyibl is lttuk, hogy turbs boxermotor boldogt majd minket  tlagosan 14 liter volt a fogyaszts |
|
Havas, skos az t, pont olyan, amitl estnknt a meteorolgus v minket. Egy Subaruban a h mindig j hr. Kzepes rssel indulok, rvltom a kettest s a kanyarban ott maradok a gzon. A Forester engedelmesen keresztbe ll s eltr 1000 megawattos vigyorom. Beksznnek a boldogsghormonok, s velem is maradnak, mg van h s kanyar.
Bumm a fejbe!
Itt most nem a turbdzeles bivalyert kapjuk 2000-tl pr pillanatig, s nincs az a kibrndt zuhans sem 4000 krl, amivel a dzelekben egytt kell lni. A feltlttt boxer csak 3500-tl megy t brutlisba. Innen 6500-ig olyat robban, hogy tasztan elknyeztetett auts jsgrknt sem tudtunk betelni vele.
Ha van egy kis vz az ton, a Foresterrel annyira gtlstalanul lerajtolhatunk a krnyken mindenkit, hogy szinte knos. Ha h s jg is jut, akkor vgkpp senki sehol, kivve pr turbs quattrt, mert az Audinl is rzik ezt a mfajt.
Kis gondban a cskhuszr
Hamar Balzs kollgm - hzon bell a legnagyobb Forester drukker - azt mondja, hogy a gp ersen cskhuszr. Ezt mg soha nem hallottam, de benne van az a klnbsg, ahogy a Forester megy s ahogy kanyarodik. Tnyleg nem egy kategria. Elbbi sportautknak is fj, utbbira, mondjuk gy, hogy azrt igyekszik. Az ers oldaldls nem meglep, lvn a Forester egy szabadidauts szerzet. A Forester nem glyalbon billeg trampli dmper, csak a futmvbl s kormnyzsbl kimaradt mindaz a tz, ami majd' sztveti a motort. A szervokormnynak nincs is ellenllsa, olyan, mintha csak virtulisan kapcsoldnnak hozz a kerekek.
A turbs Subaruk mindegyike komoly gpezet s a Foresterben igazn rm gpszkedni. A kzi vlts verzi kemny kuplungjn rezni, hogy durva rajtokat kell tartsan elviselnie. Elsre nagyon nehezen jr, de ez megszokhat pr nap alatt. A vlt nem rossz, de jobb volna hatfokozatban, meg japn autban pontosabbat s olajozottabbat is lttunk mr. |
 Kell egy kis id, mg megtanulunk bnni a nemes autval  Sehol mshol nem kapni 9 milli alatt 230 lers autt sszkerk-hajtssal  Htul kimarad a ralis lmny, de legalbb van elg hely
Nem fl a tltl
lland sszkerk-hajtsval a Forester ahhoz kpest nagyon tehetsges terepjr, hogy alig magasabb a norml kombiknl. A hts differencilzras, igen kulturlt hajtslnccal a Forester tbbet tud, mint egy Honda CR-V vagy RAV4. Idn megint van tl, amit a Foresterrel nagyon knny tvszelni. Magas hban is elmegy, de most nem erre gondolunk. A motor pillanatok alatt bemelegszik s pr perccel induls utn mr ontja is a ht, majdnem gy, mint a Zsiguli. Kvr piros pont jr a Fuji Nehzipari Kft. kollektvjnak a Turbo felszereltsggel szriban adott lsftsrt.
Egy kisebb htizsk tartalmt knny elhelyezni a sok mlyedsben s hls zsebben, ha felcsusszantunk a knyelmes els lsekbe. A hts utasok sem csak annak rlhetnek, ha sikerl lenyomni valakit lmptl vagy autplyn, a Foresterben elegend hely van htul minden irnyban. A keret nlkli ablakokat nemcsak rutinbl emltjk meg, tnyleg szpek s klnlegesek.
Kevs a hang
Hanglmnyben sokkal tbbet vrtunk volna a Forestertl. Tvolrl felsejlik a boxerhang, de n tbbet akarok. Elszr az egyik, majd a msik ablakot eresztem le -13-ban, mirt ne legyen ktoldali a tdgyullads. Hat msodpercen bell ott vagyunk kettes leszablyozson, de mg mindig kevs. A tl diszkrt boxerhang j oldala, hogy az utasok 200-nl is megrtik a msik szavt, ahov a turbs Forester hamar felr.
Egyszer a benzines Foresterhez slattyogva sajnlkozva nzek egy alakra, akinl az X5-ben dzelmotor kerreg. Halkan, de csnyn zakatol hidegen. Megrtem t, egy benzines szabadidautban az ember megunja a gyakori tankolst, drga s idegest is. Van viszont nhny aut, amelynl az ember arra gondol, hogy az letben majdnem minden sokba kerl, ami j. Ez a boxermotor annyira j s annyira vad, hogy megri 14 litert tankolni bele szzon, amit fleg orszgton s autplyn jrva mrtnk.
Sokba kerl, mgse drga
9 milli forint nagyon sok pnz egy autrt. Ha megfordtjuk a dolgot, s bekopogunk brmely ms autszalonba, hogy 9 millirt adjanak neknk egy sszkerekes szabadidautt 230 lervel, akkor kt eset lehetsges: htraksrnek a hasznlttelepre, vagy drukkolnak neknk, mg sszeszedjk a hinyz millikat.
|
Mszaki adatok - Subaru Forester XT Turbo |
 |
| MOTORADATOK |
 |
| Lkettrfogat (ccm) |
2457 |
 |
| Furat x lket (mm) |
99,5 x 79,0 |
 |
| Hengerek / szelepek szma |
boxer 4/16 |
 |
| Max. teljestmny (kW[LE]/ford.) |
169 (230)/5600 |
 |
| Max. nyomatk (Nm/ford.) |
320/3600 |
 |
| MENETTELJESTMNYEK |
| Gyorsuls (s, 0-100 km/h) |
6,0 |
 |
| Vgsebessg (km/h) |
216 |
 |
| FOGYASZTS |
| Vros (l/100 km) |
14,7 |
 |
| Lakott terleten kvl (l/100 km) |
8,4 |
 |
| Vegyes (l/100 km) |
10,7 |
 |
| CO2 kibocsts (g/km) |
254 |
 |
| MRETEK |
| Hosszsg/szlessg/magassg (mm) |
4485/1735/1585 |
 |
| Tengelytv (mm) |
2525 |
 |
| Csomagtr (liter) |
387/1592 |
 |
| Menetksz tmeg/terhelhetsg (kg) |
1485/515 |
 |
| zemanyagtank kapacits (liter) |
60 |
 |
| Gumimret |
215/55 R17 |
 |
| R, KLTSGEK |
| Alapr (forint) |
8 952 000 |
 |
| Konkurensek (forint) |
BMW X3 3.0i, 12 795 000 |
|
Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo, r ksbb |
|
Volvo XC70 2.5T Summum, 13 340 000 |
 |
| Tesztelt aut ra (forint) |
|
 |
| A szriafelszereltsg fontosabb ttelei |
ABS, els s oldallgzskok, aktv fejtmla, xenon fnyszrk, kdfnyszrk, automatikus klmaberendezs, elektromos ablakemelk ell-htul, fthet, motoros llts tkrk, fthet els lsek, sebessgtart automatika, szintszablyozs hts futm, 17 colos knnyfm kerktrcsa, visszaguruls-gtl (Hill-Holder), differencilzr a hts tengelyen, CD-s rdi CD-trral s 7 hangszrval, tetsn |
 |
| RTKELS |
| a vezess.hu vlemnye |
Sehol mshol nem kapni 9 milli alatt 230 lers autt sszkerk-hajtssal. A Forester ezrt a pnzrt akr kzepes is lehetne, de nem az. Nlunk nyer. |
 |
| Pontszm (max. 10) |
8,5 pont | |
|