Teszt : TESZT:RENAULT MGANE 2006 |
TESZT:RENAULT MGANE 2006
2006.02.15. 16:15
Kvlrl nem sok minden trtnt a Mgane-nal, de dzelfronton a Renault annyira rkapcsolt, hogy nagyon kapaszkodnia kell a TDI-k s HDi-k gyrtinak.
Kvlrl nem sok minden trtnt a Mgane-nal, de dzelfronton a Renault annyira rkapcsolt, hogy nagyon kapaszkodnia kell a TDI-k s HDi-k gyrtinak. |
|
 Hrom ujjunkon megszmolhatjuk, mi vltozott ell  A 106 lers j 1.5 dCi sprol helyettnk, vrosban 5,8 liter krl fogyasztott  225 lers az F1-es vbgyzelmek tiszteletre kiadott Mgane RS |
|
jsgrknt kt dolgot mindenkpp tisztelek a Renault-ban. 1: alapmodelleket is belltanak tesztautnak, nem csak irrelisan felextrzott kocsikat. 2: nem flnek konkrt darabszmokat megadni a vrhat rtkestsekre. Ez azrt btor lps, mert van minek utnaszmolni, ha eltelik pr v. A Volkswagen nem is megy bele ilyesmibe, k pldul azt sem kzlik, hogy a tmntelen Golfbl mennyi a Golf Plus. A sajt gy biztos nem arrl fog cikkezni, hogy a Golf V gyengbben fogy a vrtnl. A kett egytt nagyon jl szalad, legyen ez elg a firkszoknak.
A Renault viszont 2002 szn megmondta, hogy 7 v alatt 5 milli autt akarnak eladni a Mgane csald tagjaibl. Eddig gy tnik, hogy az nbizalmt igazolja a piac. Egyrszt az eddigi 1,5 milli Mgane-nal s 900 000 Scnic-kel idarnyosan hozzk a clt, msrszt a vegyesen fogadott farrsz ellenre az aut nem jutott pokolra, st.
A siker egyik oka, hogy az autvsrlk legnagyobb rsze knyszeren belebotlik a ktfle Scnic-be s az tfle Mgane-ba. A Mgane-bl van kln karosszriavltozat a kup-kabrit, kombit vagy limuzint keresknek, de vilgszinten a legnagyobb darabszmot a 3 s 5 ajtsok hozzk. Haznkban a limuzin a legnpszerbb.
Szembl hrom ujjunkon meg tudjuk szmolni a mdostott elemeket: j a fnyszr, a lkhrt s a htrcs. Htul ehhez kt ujjunk is elg, itt a sajtanyag is csak a lmpt emlti, illetve a Renault tpusjelzst a csomagtrfedl jobb als sarkban.
A benzinesek kztt nincs vltozs. A 98 lers 1.4-tl 112, 135, s 163 lers lpcskn t jutunk el a 225 lers ergpig a Mgane Renault Sportban. A kt Forma-1-es vilgbajnoki cm rmre a sportmodellbl a Renault kihozott egy fekete felnis, kizrlag alpesi kkben rendelhet limitlt szrit, tdolgozott hts futmvel s Forma-1 matricval a lkhrtn.
Eddig is ers volt a dzel knlat, de a modellfrisstssel megjelenik egy j motor, a tbbin pedig faragtak egy kicsit a francia mrnkk kt adag csiga s bdssajt kztt. Az eddig 120 lers 1.9 dCi 130 lerre tltosodott, de ennl fontosabb a szriban adott rszecskeszr s az extraknt rendelhet ngyfokozat automata vlt. A dzelek melll eddig hinyzott az automata. |
 Knnyebben leolvashatk a mszerek az j sklzssal  Itthon mrciustl kaphat az tdolgozott modell  Rakodhelyekben s knyelemben tovbbra is men a Mgane | |
Az itthon is keresett 1.5 dCi mindkt kivitelben megersdtt. A dzel alapmodell 86 lers lett, 200 Nm-es nyomatka 15-tel tbb az eldnl. A 106 lers dzelmotor ezentl a kup-kabrihoz is megrendelhet s 200 helyett 240 Nm-es nyomatkot ad le. Vadonatj a 150 lers 2.0 dCi, amely a Lagunban s ksbb Nissan modellekben is megtallhat lesz. A maximlis nyomatk 340 Nm, a gyri tlagfogyaszts mindssze 5,4 liter/100 km a ferdeht Mgane esetben. Ebbe az j motorba a Renault mindent beleadott, radsul van belle egy mg tbbet tud, 177 lers kivitel, de ezt a gyr fenntartja a Lagunnak.
Ktfle dzelt vezettnk a menetprbn, elsknt a 2.0 dCi-t. A gyri adatok szerint ez ma a kategria legtakarkosabb s legjobb gyorsulst (0-100: 8,7 s) biztost motorja, de menet kzben fleg a csendessge kiemelked. Se zaj, se rezgs nem utal a dzelzemre, csak az bls nyomatk 1500-as fordulattl, majd az erdemonstrci 2000-tl.
Az j motor igazn kivgja a rezet, de sokkal kevesebb pnzrt is lehet remek dzelt tallni a Mgane-hoz. Hzon bell nlam a 106 lers 1.5 dCi a favorit, amely kis mrethez kpest nagy teljestmnye ellenre is teljesen harmonikus motor. Csendesen jr s nem kell a kuplunggal aljtszani elindulsnl, kis fordulaton is szpen hz. Jrszt vrosban, sokat gyorstva-lasstva 5,8 literes fogyaszts jtt ki a fedlzeti szmtgp szerint. Nagyon j megolds a hatfokozat kzi vlt, amely knnyen jr s fleg alapron benne van az autban. A kormnyzs viszont az tdolgozs ellenre tovbbra is manyag rzst kelt, nem tl precz.
A Mgane-ban az a j, hogy az utasokat nem szksges rossznak tekintettk a tervezk, hanem az aut mindenestl rtnk van. rtnk van az ezernyi rakodhellyel, a knyelmes lsekkel, a knnyebben leolvashat j mszersklzssal, a dzelek csendjvel, erejvel s takarkossgval. s termszetesen az aut biztonsgval, benne az sszesen 10 lgzskkal, amibl a hts oldallgzskok persze felrasak, mg lslgzskokat a hromajts s a kup-kabri kap.
Itthon az tdolgozott Mgane mrciustl lesz megvsrolhat, de mg nem tudjuk, hogy pontosan mennyibe fog kerlni. |
|